Stížnost na téma nekvalitních hotelových služeb – vzor maturitní písemky z ČJ 2020 podzim

 

Stížnost na chování hotelového personálu nazvaná „Nespokojenost s Chováním Hotelového Personálu“ je vzorově vypracovaná maturitní písemná práce z češtiny 2015 podzim. Tento text detailně popisuje problémy a navrhuje konstruktivní řešení pro zlepšení služeb. Přejeme vám hodně úspěchů při skládání maturitní písemky z češtiny s pomocí Nového Amose. Níže naleznete i další vzorová vypracování stížnosti na jedničku a také návod, jak tento text napsat tak, aby u maturity z češtiny v písemné části získal vynikající hodnocení. Doporučujeme si vzory projít pro inspiraci a následně si cvičně nanečisto vypracovat svůj vlastní sloh. Ať se daří!

Zadání stížnosti, které se objevilo v ostré maturitní písemné práci z češtiny v roce 2020 na podzim

Stížnost na nekvalitní služby

VÝCHOZÍ TEXT

Kvalita služeb poskytovaných nejrůznějšími firmami se sice nepochybně zlepšila, přesto
se řada z nás alespoň jednou za život dostala do situace, kdy jsme cítili přinejmenším
rozčarování z rozdílu mezi objednanými službami a realitou.

Lidé si nejčastěji stěžují na:

  1. vybavení hotelu a chování hotelového personálu;
  2. problémy spojené s nakupováním v e-shopech;
  3. služby související s opravami v domácnosti či s rekonstrukcí bytu/domu.

ZPRACOVÁNÍ: stížnost na jednu ze tří možností uvedených ve výchozím textu (stížnost
je adresována vedoucímu pracovníkovi příslušné firmy)

Vzorové vypracování slohového útvaru stížnost v ostré maturitní písemné práci z češtiny v roce 2020 na podzim

Věc: Stížnost – Nespokojenost s chováním hotelového personálu

Vážený pane vedoucí,

ráda bych Vás touto cestou informovala o mé nespokojenosti s kvalitou služeb a chováním personálu ve Vašem hotelu, kde jsem strávila víkend od 12. do 14. července 2023.

Přestože jsem očekávala příjemný a relaxační pobyt, skutečnost byla zcela jiná. Již při příjezdu jsem se setkala s neochotou recepční, která mi nedokázala poskytnout základní informace o službách hotelu. Když jsem se jí zeptala na možnosti stravování, reagovala podrážděně a nepříjemně.

Dalším problémem bylo vybavení pokoje. Místo čistého a upraveného pokoje, jak jsem očekávala, jsem našla špinavé ložní prádlo a koupelnu plnou plísně. Na recepci jsem tento problém ihned nahlásila, ale personál na moji stížnost nereagoval s potřebnou urgencí a ochotou situaci vyřešit.

Nejvíce mě však zklamalo chování obsluhy v hotelové restauraci. Když jsem si objednala jídlo, čekala jsem více než hodinu, než mi bylo doneseno. Jídlo bylo studené a neodpovídalo popisu v jídelním lístku. Když jsem se snažila situaci vyřešit s číšníkem, setkala jsem se s arogantním přístupem a odmítnutím problém řešit.

Celkový dojem z mého pobytu ve Vašem hotelu byl velmi negativní. Očekávala jsem kvalitní služby, které odpovídají cenové kategorii Vašeho hotelu, ale místo toho jsem zažila řadu nepříjemností. Žádám Vás o nápravu a zlepšení služeb, aby se podobné situace neopakovaly.

Doufám, že mé podněty přijmete konstruktivně a podniknete kroky k zlepšení kvality služeb ve Vašem hotelu.

S pozdravem,

Jana Amosová

ČTĚTE TAKÉ: Návod jak napsat stížnost na jedničku
SOUVISEJÍCÍ: Další vzory stížností k maturitní písemce z češtiny

Proč by tento vzor stížnosti získal u maturitní písemné práce z češtiny vynikající hodnocení?

Splnění zadání: Text přesně odpovídá zadání a nabízí stížnost na chování hotelového personálu.

Titulek: Titulek „Nespokojenost s Chováním Hotelového Personálu“ je výstižný a jasný.

Struktura: Text je logicky členěn do odstavců, které pokrývají různé aspekty stížnosti.

Jazyková správnost: Text je napsán bez gramatických chyb a používá vhodný slovník.

Formálnost: Text dodržuje formální tón a strukturu stížnosti.

Detailnost: Text detailně popisuje problémy a nepříjemnosti, které autorka zažila.

Koherence: Myšlenky jsou jasně propojené a logicky navazují.

Konstruktivnost: Text nabízí konkrétní návrhy na zlepšení (např. „žádám Vás o nápravu a zlepšení služeb“).

Závěr: Závěr shrnuje hlavní body stížnosti a žádá o nápravu.

Rozsah: Text splňuje požadovaný rozsah slov.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *