Článek s prvky recenze – vzor maturitní písemky z ČJ 2020 podzim

Tento článek s prvky recenze představuje vzorově vypracovanou maturitní písemnou práci z češtiny 2015 podzim. Jedná se o článek s prvky recenze, který hodnotí román „Vyhnání Gerty Schnirch“ od Kateřiny Tučkové, napsaný po roce 1990, a vysvětluje, proč by si zasloužil Cenu Bohumila Hrabala. Doufáme, že tento příklad vám pomůže úspěšně složit nejen maturitní písemku z češtiny a přejeme hodně štěstí od Nového Amose! A také mnoho skvělého hodnocení i v ostatních maturitních předmětech. Společně to dáme a maturitu uděláme. Pojďme se tedy podívat na tu vzorovou písemku na jedničku a pojďme si i říct, proč by tento vzor skvělé hodnocení získal.

Zadání článku s prvky recenze, které se objevilo v ostré maturitní písemné práci z češtiny v roce 2020 na podzim

A vítězem se stává…

VÝCHOZÍ TEXT

Cena Bohumila Hrabala je literární ocenění, které je od roku 1990 každoročně udělováno nejlepšímu česky psanému beletristickému dílu. Cílem této ceny je podpořit uměleckou prozaickou tvorbu.

ZPRACOVÁNÍ: článek s prvky recenze, jenž představuje české beletristické dílo napsané po roce 1990, které by si podle vás zasloužilo Cenu Bohumila Hrabala (funkce výchozího textu informativní)

Vzorové vypracování slohového útvaru článek s prvky recenze v ostré maturitní písemné práci z češtiny v roce 2020 na podzim

A vítězem se stává…: Cena Bohumila Hrabala pro „Vyhnání Gerty Schnirch“

„Vyhnání Gerty Schnirch“ je román autorky Kateřiny Tučkové, který vyšel v roce 2009 a okamžitě se stal jedním z nejdůležitějších děl české literatury po roce 1990. Tento román se zabývá těžkými tématy, jako jsou poválečné odsuny Němců z Československa, a přináší velmi lidský pohled na tuto historickou událost prostřednictvím osudu hlavní hrdinky, Gerty Schnirch.

Příběh Gerty je zároveň hluboce osobní a široce historický, čímž se román dotýká témat, která jsou stále aktuální. Tučková zde vykresluje nejen složité historické souvislosti, ale také psychologickou hloubku postav a jejich vnitřní konflikty. Gerta, která je zpočátku nevinnou obětí dějinných událostí, postupně prochází dramatickým vývojem, což čtenáře nutí zamyslet se nad otázkami viny, odpuštění a lidskosti.

Tučková má schopnost psát s velkou empatií a citlivostí, což činí „Vyhnání Gerty Schnirch“ mimořádně silným čtenářským zážitkem. Tento román by si bezesporu zasloužil Cenu Bohumila Hrabala nejen pro své literární kvality, ale i pro své poselství, které přináší čtenářům. V době, kdy je literatura často kritizována za nedostatek hloubky a povrchnost, je „Vyhnání Gerty Schnirch“ světlým příkladem toho, jak může být beletrie nejen uměleckým, ale i společenským přínosem.

Román „Vyhnání Gerty Schnirch“ je tedy nejen významným literárním dílem, ale i cenným příspěvkem k české historické paměti a pochopení složitých období našich dějin. Kateřina Tučková se tímto románem zasloužila o to, aby se na naše dějiny nezapomínalo a aby byly reflektovány s potřebnou citlivostí a porozuměním. Proto je zcela na místě, aby právě tento román získal Cenu Bohumila Hrabala.

Proč by tento vzor článku s prvky recenze získal u maturitní písemné práce z češtiny vynikající hodnocení?

Splnění zadání: Článek s prvky recenze se věnuje českému beletristickému dílu napsanému po roce 1990, které by si zasloužilo Cenu Bohumila Hrabala.

Titulek: Atraktivní a informativní, přitahuje pozornost čtenářů: „A vítězem se stává…: Cena Bohumila Hrabala pro „Vyhnání Gerty Schnirch“.“