Výsledky didaktického testu z češtiny 2017

 


Jak jste dopadli u maturitního didaktického testu z češtiny na jaře 2017? Tisíce maturantů dnes čelily této výzvě a nyní doufají v co nejlepší hodnocení. Přinášíme Vám výsledky didaktického testu z českého jazyka a literatury psaného v jarním termínu 2017. Porovnejte své vlastní odpovědi se správnými odpověďmi a zjistěte tak, jestli jste u maturitního testu z ČJ 2017 na jaře uspěli.

maturita-cestina-amos-itutoring-top-content

DIDAKTICKÝ TEST Z ČESKÉHO JAZYKA 2017 JARNÍ TERMÍN VÝSLEDKY

  • 1 D
  • 2 D
  • 3 přáteli, mě/mne, ztotožňovali
  • 4.1 ANO
  • 4.2 NE
  • 4.3 ANO
  • 4.4 NE
  • 5 C
  • 6 D
  • 7 D
  • 8 C
  • 9.1 B
  • 9.2 A
  • 9.3 C
  • 10.1 NE
  • 10.2 ANO
  • 10.3 ANO
  • 10.4 NE
  • 11 D
  • 12 B
  • 13.1 NE
  • 13.2 NE
  • 13.3 NE
  • 13.4 NE

ČTĚTE TAKÉ: Jak uspět u ústní zkoušky z češtiny u maturity?

  • 14.1 které, 1. pád
  • 14.2 pásem
  • 14.3 rod trpný, vid dokonavý / pasivum, perfektum
  • 15 A
  • 16 A
  • 17 B
  • 18.1 E
  • 18.2 D
  • 18.3 B
  • 18.4 A
  • 18.5 C
  • 19.1 ANO
  • 19.2 NE
  • 19.3 NE
  • 19.4 NE
  • 20.1 D
  • 20.2 C
  • 20.3 B
  • 20.4 F
  • 21.1 (nepřiměřené) obžerství
  • 21.2 novou (nový)
  • 21.3 následek
  • 22 A
  • 23 C
  • 24 D
  • 25 B
  • 26 minimálně 3 slova z větného celku: Kanovník Roch poznamenal, že mu není volno, mluví-li se příliš.
  • 27 B
  • 28 A
  • 29.1 nadřízený
  • 29.2 usazování
  • 30 C
  • 31 A
  • 32 D

Zadání didaktického testu z češtiny 2017

Orientační výsledky vypracoval v den testu bezchybně Nový Amos.

maturita-cestina-amos-itutoring-footer-content

468 comments

Andrea

Prosím jak jsou bodovány úkoly, kde se vybírá odpověď ano/ne. max. je 2 , takže pokud mám 4 správně dostanu 2 body, pokud mám 2 správně 1 bod a co když mám dobře jednu nebo 3 odpovědi? Děkuji

Andy Blairwitch

letos budu maturovat, tak jsem si jen tak ze srandy zkusila tento test. Dělala jsem ho od 22:45 do 23:15, zhruba. Strávila jsem nad tím tolik času, kolik bych potřebovala i v testu na ostro. Žádný zbytečný přemýšlení nad něčím, co jsem věděla že nevymyslím, ale naopak u něčeho jsem se zasekla asi na delší dobu, než bylo potřeba.

Proč to ale říkám. Napadlo mě to dosti v pozdních hodinách, že to zkusím, žádná příprava, ve škole se didakťákem nikdo nezabývá, a výsledek: 40 bodů.

Faktem je, že chodím na přísné gymnázium, kde i ti největší šprti mají nejlépe dvojky, kde jsme už od října zkoušení z maturity, abysme se to už naučili a připravili se na to, jak to bude probíhat. Zkrátka dost boj, ale pak to stojí za to, když tady čtu komentáře ubohých slečinek, knihomolek, které nedělají nic jiného že čtou a pak brečí nad výsledkem 22 bodů.

Iva

Uvědomil si vůbec někdo, že v zadání byla chyba? Myslím chyba jako CHYBA. Skutečná a nezamýšlená. Obávám se, že HLAVY nemohou být SAMI. A člověk, který je schopen toto vyplodit má být kompetentní k tomu, aby NÁS testoval? To ať se na mě nikdo nezlobí, ale je to smutné.

Jakub

Myslím, že obtížnost je přiměřená. Jsem ve 3. ročníku SŠ a byl jsem schopen udělat test na 40bodů pod 30 minut. Myslím si, že kdo ten test nezvládne aspoň na 44% si maturitu opravdu nezaslouží.

Jan

Nemůžu tady číst ty vaše chytrý komentáře, typu že jsem to stihl za 15minut…Nebo že jsem maturoval v roce 1979. Komu to cpete?
S porovnáním s ostatními testy se to nedolo ani náhodou srovnat, dělali jsme nejméně 6 předchozích didaktických testů, které se dali odvodit i logiky a nikdy jsem neměl horší známku než čtyřku (s tím, že mi to uteklo o jeden bod od trojky). Jsem student průmyslové školy a bavil jsem se se studentem z gymplu, který mi řekl, že má asi 45 bodů, chcete mi říct, že je stejná příprava na maturitu z čestiny jak na gymplu, tak na běžné například průmyslové střední škole? Ten test jsem upřímě nestihl a taky jsem si poslední odopovědi zaškrtal, abych tam aspoň něco měl. CERMAT by měl rozlišovat studenty na gymnáziích a studenty na zbytku středních škol, které mají daleko menší hodinové dotace maturitních předmětů. A musí počítat s tím, že jsou studenti kteří co zvládnou za 15 minut, ale jsou studenti kterým na to 60 minut prostě nestačí. A myslím si, že když to nedá 10 lidí z 27 tak není problém asi ve sudentech, ale někde jinde..

L.

Vyjádřím se k tomuto z pohledu rodiče. Je mi z některých vás tady opravdu smutno, hlavně z těch, kteří mají maturitu už za sebou a zvyšují si na ostatní své ego tím, že test zvládli s velkou časovou rezervou a s žádnými chybami.
No nepovídejte, když máte na to doma čas a klid, o nic vám nejde a nejste v žádném stresu, ovšem pro děti, které psaly tento test to opravdu muselo být jako sportka. Moje dcera se celé čtyři roky připravuje, doteď měla vyznamenání a věřila, že testu z češtiny se bát nemusí, jelikož ji čeština baví a jde jí. Počítala s nějakými záludnostmi, ale nebála se.
Když přijela domů, celý den a ještě včerejšek mi tady probrečela, nestíhala to. Vše na začátku má téměř bez chyby, ale jakmile slyšela, že nezbývá moc minut do konce, začala zmatkovat a pořádně si texty ani nečetla, jen aby to stihla – pořád je lepší tam mít něco, než nic. Neměla absolutně žádný čas na kontrolu, jedinou šanci vrátit se k zadání, překontrolovat to a popřípadě opravit, ještě poslední sekundu před odevzdáním doplňovala narychlo slovo. Po obsahové stránce test těžký není, nebo takhle, jsou tam věci, co nikdo nečekal, ale pořád se to dá zvládnout, dcera by to jistě zvládla, kdyby měla více času a měla možnost kontroly.
I já musím uznat, že test tak těžký není, ale sama bych to nestihla za 60 minut ani náhodou, kdybych byla ve stresu. A že tu někteří píšou, že je to pouze o tom umět se orientovat v textu a najít jednu požadovanou větu? Nesmysl. Text se může úplně na konci nebo v průběhu zlomit a informace je jiná.
Stále věřím, že to dcerce vyjde a když ne, svět se nezboří, zvládne to v září. Věřím, že je tady hodně chytrých dětí, kteří neměly to štěstí a test bohužel nestihly, nebo nadělaly chyby kvůli časovému presu, tak to prostě je.
Pokud patří dítě do skupiny stresujících se jedinců, má smůlu a pokud jste do někdo stihl v časovém limitu i s kontrolou, tak vám gratuluji, ale nemusíte tu shazovat ostatní, nikdy nevíte, jak moc se člověk na test připravoval.
Děcka, přála bych vám, aby cermat posunul hranici o 2 – 3 body, protože věřím, že to někteří máte těsně. Je mi líto těch, kteří mají rodiče přesně toho typu – „všechno vím, všechno znám, vše bych stihl“, tohle je hrůza. Být tam vy, nestihnete to ani náhodou.

Snad budete mít štěstí!

Oliver Kulil

Tento didaktický test mi přišel obyčejný jako ty ostatní až na 20. otázkou kterou jsem analyzoval nakonec. Bodů mám 31, takže si myslím že by neměl být problém. Časově jsem to taky stihl, měl jsem 5ti minutovou rezervu.

Ema

Cermat by mėl snīžit bodovånī.Časovē se to nedalo stihnout a to jsem na gymplu. Texty dlouhē. PODLE POŽADAVĶU KATaLOGU CERMAT – nebylo tam anakolut atd .ani mi jsme to ve škole nebrali.Učitelka donåsl vtloukala zåklad ale nikoliv cizī nepoužitelnå slova..Pūl třīdy vī .že to nedala .trstyėli být stejnē jako v loni a předloni.Uďėlali z nås pokusnē kråliky.Potom vyhodnotī tabulky jak jsme blbī.Spojme se a huřå na nė Banda předraženå. Mlčī ani nevyslovī prohlašenī. Jak naprčily testy asi je dėlå podle prestižnich gymnåziī s nåzvem Porg Klause.

Leona

Jsem učitelka gymnåzia, z ostatnīmi kolegy jsme ohodnotili test velice netėžšī ze všech..Sama jsem češtīnåřka a ďėlala jsem testt 90 minut. Nedalo se to stihnout za 60 miniut.Je potřeba než začnou pracovat s výsledky obřåtit se na Cermat At zmėnī bodovåni a obråtit se na ministerstvo školstvī.Texty dlouhē .vėci jako Zeugma jsem s žåky neprobīrala.Neni to v požadavcich. A pamatujte budou testy čīm dål horši udėlala z Vås pokusnē kralika

Verča

I když bych s vámi ráda souhlasila, jste si jisti, že se špatné odpovědi u otevřených úloh neodčítají? Takto zní zadání otevřených úloh: Za chybu se považuje i nesprávná či
chybějící dílčí odpověď, počet chyb se
promítá do celkového hodnocení úlohy.

MomMO

Zdravím,
vždycky jsem byla poctivá, knížky k maturitě přečtené, ale pod časovým nátlakem potřebujete text přečíst aspoň dvakrát a vracet se k něčemu, zkrátka si myslím že to bylo nefér, hlavně pro lidi co vynikají v literatuře, jako já, ocenila bych spíše tuto část která nebyl v testu vůbec.
Celou střední jsem byla dvojkařka a teď jsem neudělala didakťák který udělali moji spolužáci kteří přečetli 2 knížky a procházeli s odřenýma ušima ,protože test nebyl o vědomostech ale spíše tipovačka a hra na čas:(
Jsem zklamaná, uteklo mi to o 2 body.
Bohužel.

Petra

Chtěla jsem se zeptat, když jsem napsala nepřiměřené obžerství u otázky 21.1. A ve výsledcích je napsáno jenom obžerství, uznají mi to?

Jana

Mně to osobně nepřišlo tak složité, mnoho úloh bylo zaměřeno spíš na logiku a čtení, než nějaké zásadní informace, které jste se museli našprtat předem. Co se týče času, přece jen bych potřebovala ještě tak 5 minut navíc.
Otázky z historie lit. byly vcelku primitivní. Směry.. 3 směry minulého století s charakteristikou, ve které jsem už u 3. slova věděla, o jaký směr se jedná. A autor, který nepsal v době jak Vančura. Easy.
Co se týče otázky č. 20. s odchylkami ve větné stavbě, myslím si, že to bylo natolik vysvětlené, aby se to dalo zvládnout, i když jste ty pojmy nikdy neslyšeli. My jsme je třeba za celé 4 roky nakousli asi v 5 minutách v hodině a nic jsem z toho nepochytila a myslím, že ok.
Hledání chyb ve větách bylo na úrovni 7. třídy základní školy řekla bych.
Na jedničku to nemám, ale i tak z toho mám docela dobrý pocit. Nepřipravovala jsem se a v hodinách jsem tomu taky moc nedala, a proto si myslím, že každý tenhle test mohl zvládnout alespoň na 4.

Mili

Přijde mi opravdu úsměvné, že zde někdo napíše, že to měl za 15 minut. Když naše češtinářka ten test vypracovala za 30 minut. Když to češtinář napíše za půl hodiny a to mu každá chyba automaticky bije do očí tak mi to tedy jednoduché nepřijde!!! Studenti musí ten text opravdu pozorně číst a vracet se do textu zpětně. Je to hodně o pozornosti a zapamatování informací a samozřejmě znalostech. Zeugma, anakolut?? Toto je středoškolská látka?? To se učí na vysoké škole! Uvítala bych 15 minut navíc. Takto jsem posledních 6 cvičení zakroužkovala náhodně. Odstartovaná hodina s kontrolujícím učitelem je stresující. Když si zkoušíte didaktický test doma taky mi vycházel báječně. Ale, když víte, že na výsledku záleží váháte nad většinou otázek.

Lukas

Sice jsem pět let chodil na gympl, ale teď končím čtvrťák na učňáku. Mám diagnostikovaný solidní ADHD, test jsem psal v normálním režimu a stejně mi na něm nepřišlo nic BRUTÁLNĚ složitý, jak tady někdo napsal, nebo že by se cermat po**al. Je pravda, že času by to chtělo možná trochu víc, ale i tak si myslím, že kdo tu nadává na zadání a kdo tvrdí, že se to NEDALO stihnout, by se měl zamyslet především sám nad sebou a nad tím, jestli fakt na maturitu má. Protože dosáhnout v tomhle testu alespoň minima by maturant fakt měl.
Stejně tak mě vytáčí lidi co tady píšou, že to bylo jednoduchý a všichni ostatní jsou retardi. Jednoduchý to taky úplně nebylo a ne každej, kdo to nedá, je blbec (tím se stává až v momentně kdy začne nadávat na cermat). Ale maturita snad není od toho, aby byla lehká, ne? To chcete všechno zadarmo nebo co?

Pavel

Maturoval jsem v roce 2010 (poslední rok před zavedením státních maturit). To se ještě maturovalo z literatury, ne z porozumění textu. Brácha dnes psal, tak jsem si to z hecu také zkusil. Bez jakékoliv přípravy jsem dal 35 bodů, trvalo mi to asi 40 min (nic moc). Jestli se na to studenti připravovali 4 roky, tak 22 bodů by opravdu neměl být problém.
Ale tenhle styl maturity se mi opravdu nelíbí. Spousta otázek vyloženě pro hlupáky, spousta dosti sporných (třeba etiketa), několik slov jsem v životě neslyšel (?Anakolut?), s literaturou to nemá společného skoro nic.

no comment

Nejhorší test co jsem kdy psala!!! Neustále čtu knihy a celé čtyři roky, co jsem na střední mám vyznamenání (z češtiny pokaždé za 1). Z tohohle testu mám 20 bodů, takže doufám že vy z Cermatu jsme spokojeni, kvůli tohohle testu ze mě nebude zdravotnický asistent!!! Díky moc za čtyři roky v háji, protože tohle byl pěkný hnus Takže na viděnou v září!!! 🙁

průmyslovák

A já si myslím, že je tu plno chytráků. Komentáře typu „na co si stěžujete“ jsou naprosto nemístné. Nikdo z vás neumí posoudit, jak na každého jedince působí jaké vlivy. Maturuji na průmyslovce, měl bych mít kolem 32 bodů. Bylo to určitě obtížnější, než testy z minulych let. Ne že bych vyloženě nestíhal, ale 15 minut navíc by se hodilo. Gympláci od nás ze stejného města sice umí dobře ČJ, ale v technické praxi jsou oproti nám neschopní. Mluvím ze zkušenosti, v technice je velká poptávka. Myslím, že zeugma už nám třeba průmyslovákům nikdy k ničemu nebude, a na trhu práce se uplatníme mnohdy lépe, než kdejaký gymplák. To platí i pro jiná odvětví, kde třeba jeden celý den v týdnu mají laboratoře a dělají v nich konkrétní praktickou činnost, tudíž hodinová dotace češtiny je menší. A psát to doma v obýváku? No tak to umím taky. Ti z vás, kteří to mají na hraně, nezoufejte. Důležité je mít „papír“ než mít nutně 90%. Takže vám, kdo sdílíte podobný názor a nemáte potřebu se chlubit, jak to bylo lehké a jak jsou všichni ostatní stěžovatelé ignoranti, moc držím palce. I ten, kdo to zvládl hravě, musí uznat, že to bylo těžší. Stejně toto není způsob, jak ověřit všeobecné znalosti clověka…

Adela

Dobry vecer. Otazka 14.3 mam pouze napsanou odpoved : rod trpny a uz tam nemam vid dokonavy. Myslite ze mi to uznaji daji mi bod ? Dekuji 🙂

Anna

Letošní test nebyl zdaleka podobný těm z minulých let. Toto byl nejtěžší test, jaký kdy Cermat vydal. Spousta otázek, které se absolutně netýkají znalostí ČJ, Nevím kdo tyto testy vymýšlí, ale pokud už chtějí jednotné zkoušky, tak ať si jsou testy alespoň podobné svou náročností, ale ne, že jeden rok budou testy lehčí, další rok bude velkým štěstím, pokud žák test vůbec napíše na známku 4. NECHÁPU JAK CHECETE TYTO TESTY HODNOTIT!!!
Ještě by mně zajímalo, jek chcete hodnotit otázku za 1 bod, s 2 úkoly. Např. Najít zájmeno a určit pád??? Za 1 hodinu by tuto práci napsal snad pouze genius, který čte rychlostí blesku…. Číslo pět se vrací…film“ číslo pět žije, je super…“ Stačí epizoda z knihovny a pochopíte…

Dominik

U otázky č. 13.1 „Období mississipu končilo před 298 miliony let.“ je vaše odpověď „N“. Pokud je tam napsáno: „Formálně spadá karbon (předposlední útvar prvohor) do období přibližně před 354–298 miliony let a dělí se na starší mississip a mladší pennsylvan. Hranice mezi mississipem a pennsylvanem není přesně určena, trvání pennsylvanu se nejčastěji
odhaduje na 30–40 milionů let.“ Čistě logicky, pokud po období mississip následuje pennsylvan u něhož víme, že trval 30–40 milionů let, tak tím pádem období mississipu končilo před 298 miliony let. Čistě teoreticky z textu vyplývá, že období mississipu trvalo mezi léty 354–328(338) miliony let.

Mates

To jako fakt? Prominte ale i ucitelka mi potvrdila, ze veci jako zeugma atd. se i oni ucili az na vysoke skole…
Jak ja mam za asi minutu casu, ktery na dany ukol v podstate mam, zjistit poradne co to znamena? Ikdyz tam byla vysvetlivka tak kdyz jsem to v zivote nevidel neslysel ani nepouzil, tak jak to mam vedet?
A kdyz pominu tyhle ty s***ky, tak 60 minut na 32 uloh? Teda respektive asi 50 uloh kdyz nepocitate 4 podulohy jako jeden ukol, tak mame ve vysledku cca 1 minutu na reseni kazdeho ukolu…
Skvela prace, jde videt, ze chcete, aby studenti byli velice uspesni…
Ne kazdy ma na tohle talent sakra! A ne na vsech skolach se cestina nebo i po pripade matika stavi v zebricku nahoru.
Jakozto student elektroprumyslovky vim ze mi tady tyhle „znalosti“ ktere po nas vyzadujete v didaktickem testu z cestiny jsou zbytecne.
Maturitni testy by meli mit ruzne obtiznosti, pricemz gympl, jelikoz tam nic jineho krome matiky a cestiny nedelaji, by mel mit nejtezsi varianty obojiho.

Jana

Když uznám obtížnost, fajn beru, ať to udělá opravdu kdo na to má. Jen časový limit bych prodloužila o 15 min. Nedalo se to stihnout, 6 úloh jsem měla jako tipovačku, nezbyl čas na nějaký pročítání. Vím, že jsou špatně. Jinak tleskám těm machrům co tu píší, že to měli za 15 minut… Že se nepochlubíte na jaké škole studujete a jaká je vaše průměrná známka.

Honza

Zdravím, dnes to psala dcera, ještě nevím, jak dopadla, jen vím, že ji poněkud rozhodilo, když včera večer zjistila, že někteří její kamarádi z jiných škol měli ta témata či okruhy nebo jak se nazývá předem.

radši žadné

lol…jako ty některé vaše komentáře stojí za to…. jak tam muže někdo udělat jen 3 chyby??…tak ten byl dobrej

PV

Mohu se zeptat, jestli je chyba používat část textu jako referenční položku s tím, že jsem chybnou část podtrhl? Např. podle MĚ Palach…
Velká písmena jsou místo podtrhnutí

nechápající

Jak se tady někdo může ohánět tím, že gympláci jsou snobové a na učnáku, že je méně hodin češtiny, atd…. To o čem ten test je, byste měli znát už ze základky. Další věc je práce s textem, tu vás přece taky nikdo nenaučí, bud máte něco v hlavě a dojde vám, že nemusíte číst celý text, nebo tam nic nemáte, čtete všechno, stejně nic nevyčtete a pak si stěžujete na čas. Další věc je to, že vám tam ke všemu neznámému dali vysvětlivky, jak pro pomocnou školu, tak co je za problém? Cermat navíc poskytl seznam pojmů, co se mohou objevit. A jestli opravdu nevíte, co je to normalizace, tak jste k té maturitě neměli ani chodit.

Iva

Už pár minut si pročítám komentáře a nestačím se divit. Test byl opravdu jednoduchý a 22 bodů mohl nasbírat i ten, který nestihl vše (případně by se mu nechtělo texty číst). Učím český jazyk 26 let a nějakou tu zkušenost mám. Ať si každý dá ruku na srdce a odpoví si, kolik času (mimo výuku) věnoval např. porozumění textu, práci s textem apod.
Pozn.: nejsem zastáncem didaktického testu, kdybych měla tu možnost, okamžitě bych byla pro jeho zrušení

Pavel

Když jsem vypsal ty slova tak jak tam byli napsané místo toho abych je opravil, tak se mě to neuzná že ?

Nevyrovnanost

Dobrý ze jsem si ty testy zkoušela kompletně všechny roky, dala bych je s přehledem 😀 učitelka mi říkala ze připraveny jsme, jsem na SŠ s odborným zaměřením máme max 2hodiny týdne to se chodím i doučovat, abych jsem se stihla doučit, když mám stejný testy jako škola co má i 5hodin týdne a tenhle test byl těžší než všechny předchozí roky dohromady, poměr otevřených úloh s ostatními roky? To si už dělaj srandu … No třeba září bude lehčí

Kateřina

Z češtiny jsem strach neměla všechny didaktické testy jsem udělala za 2 nebo za 3. Teď nemám ani tu čtyřku. V časovém shonu jsem zmatkovala, špatně si přečetla otázky a ke konci i tipovala. Vím, že na 4 se to dalo zvládnout a je to moje chyba, že se to z mé strany nepodařilo, ale jestli chcete od letošního roku vydávat podobné testy. Prosím vás, zvažte časový limit. Mít 90 minut věřím, že by mnoho lidí dopadlo lépe.

Karolina

Zdravím, mohu vedet zda se mi bude počítat u 21.1 nepřiměřene obzerstvi , kdyz mam slovo nepřiměřeně navíc? Diky za odpoved 🙂

Katka

Také mi tento test přišel náročnější než didakťáky z let minulých. Když jsem si zkoušela test z minulého roku, zvládla jsem ho dobře. Ale tento? Když jsem odcházela, opravdu jsem měla obavy, zda vůbec projdu. Také časový limit mi přišel nepřiměřený na to, kolik tam bylo textu na čtení. Pokud se člověk chce každému z textů věnovat a správně mu porozumět, přijde mi 60 minut málo. A to si ještě myslím, že jsem člověk, který pracuje za průměrný čas a opravdu jsem to stihla jen tak tak (jedna otázka mi chyběla – u té jsem byla naprosto bezradná).

Kristýna

Je pravda, že času mohlo být trošku víc, ale já jsem test stihla napsat, během toho jsem ještě odepisovala na zprávy a musela si odskočit….a to jsem vyloženě pomalá, většinou odevzdávám testy jako poslední. 2 roky po maturitě a 47 bodů, takže se zkuste příště více připravovat místo stěžování si na diskuzích…

An.

Myslím,že středoškolák by to měl být schopen napsat. Celé čtyři roky jsem se nekoukla na učení ani jednou a procházela jsem se slušnejší trojkou. První polovinu testu mám možná s jednou chybou. U druhé poloviny jsem už bohužel nestíhala a u spousty otázek jsem buď zaškrtávala náhodně nebo jsem si to nestihla pořádně přečíst, takže tam už je chyb víc. Přesto mám něco kolem 34 bodů (nevím přesně,počítala jsem to narychlo a u odpovědí,kde jsem jen tipovala nevím, co jsem zaškrtla). Každopádně myslím ,že času bylo fakt málo . Dvě minuty na každou otázku je prostě málo. Nemyslím si ,že bych byla z těch, co málo čtou nebo se neumí orientovat v textu. Navíc je to maturitní zkouška, ne závod. Člověk by měl mít dost času na to, aby si přečetl každý text a aby si pozorně přečetl otázky a odpovědi. …

Petr

Tenhle test byl stejně primitivní jako ty předtím. Odevzdáno po 45 minutách, 3 chyby. Nechápu, jak němůžete stihnout přečíst ty texty. Nebyly AŽ tak dlouhé na to, aby se to s přehledem nedalo stihnout. Já jsem si je vždycky pročetl několikrát a ještě jsem se na konci vracel k otázkám, u kterých jsem si nebyl jistý… Pokud někdo fakt ten didakťák neudělá, neměl by maturitu mít, a je to dobře.

    MatekStary

    Kdyz je to tak lehky, proc jsi to minule nedal ty sasku?

    john

    a k čemu ti v životě bude kontaminace, parafráze, zeugmat, normalizace?

    Tereza Slezáková

    Petře, to nebyl test jenom z čj, ale i jiných oborů. Fakt si myslím, že zrušit jej by bylo lepší. Asi jsi studentem gymnázia, že tak „nafoukaně“ kecáš, pak můžeš, ale mi z učilišť máme trošku jiné myšlení, ale určitě to neznamená, že bychom nemohli dosáhnout středního vzdělání.

    Marek

    Přesně souhlasím s tebou didakťák jsem měl hotovej za 12 minut a pak jsem čekal na chodbě. Vše jsem měl bez chyby a měl jsem plný počet bodů. Nechápu jak někdo nemůže stihnout přečíst tyhle texty, když já dislektik jsem to měl hned ještě jsem stihl pojest, napít se, dát venku cígo, natankovat, vysát auto a vrátit se zpět.

    On

    nevíte kdy budou výsledky didaktického testu z aj ? díky

    Ondra

    Milý Petře,
    gratuluji Vám ke krásnému výsledku. Bohužel, s drouhou částí Vašeho příspěvku nemohu souhlasit. Je zcestné si myslet, že maturita z českého jazyka postihuje znalosti češtiny, tedy vyjma slohové práce. Didaktický test a ústní zkouška jsou úsměvné komponenty, které jsou tu pro systém spíše než pro žáky. Často se mi stává, že přírodovědci jsou elitářští a hlásí, že kdo nematuruje z matematiky/dopadne špatně, neměl by maturitu mít. Není to pravda; teorie všeobecných znalostí je obsolentní a překonaná, potřebujeme všechny, i ty, co češtinu zase tak dobře neovládají, protože umí zase něco jiného. Doufám, že podobný postoj nezaujímáte ke všemu v životě, bylo by to spíše smutné. 🙂

    Adam

    Ty seš určitě ta chytrá prdelka co sedí v první lavici a hlasí se při každé možné příležitosti. Kdyby tě chytla sra*ka a učitel zrovna měl zajímavý výklad tak se raději po*ereš co?

    Martina

    To máte pravdu. Ale co ti kteří maturují ve starším věku a studují dálkově! Literatura se dá naučit, ale vzpomenout si na rod trpný a dokonavý? Letošní maturita byla pouze založena na dobrých základech ze základních škol. Takže už né 9 let, ale 13 let Vám prodlužují dětství. Tím pádem znalosti literární na vysoké škole. Teť chápu, proč se studuje tak dlouho.

    Lukáš

    Tak přece jen ber v potaz, že to dělají lidé ze škol, jejichž úrovně čj jsou vskutku rozdílné (ano, na tohle by měly být jednotné osnovy, ale s tím nikdo nic bohužel neudělá). Ne každý ovládá češtinu takovým způsobem, aby mu tento test připadal tak primitivní jako tobě. Já osobně jsem ho udělal cca na 70%, ale jsou tu tací, kteří to prostě nezvládnou (ať už je to náročností textu či porozumění předloženým otázkám). Tím chci říct, že je hezké, že jsi to měl za takovou krátkou dobu s tak malým počtem chyb, ale každý jsme nějaký. Hodně štěstí v dalším průběhu zkoušek.

    Lucie

    Souhlasím. A stejné je to s matikou!

    Ladislav

    Ájé, chytrák, který má fotografickou paměť a denně český jazyk. 😀

    Anna

    Milý hochu, zřejmě navštěvuješ gymnázium, kde probíráte celé roky opravdu pouze maturitní okruhy. Určitě při studiu nechodíš do práce a máš čas se plně věnovat studiu. Jsou i lidé, kteří chodí do práce a mají rodinu

    Petr2

    Napřed se nauč psát a pak říkej že DTČJ 2017 je jednoduchý.

    Sqacis

    A ty si gymplák co má češtinu 15x do týdne ne? co my z průmyslovek co máme češtinu 3h týdně a z toho ještě spousta odpadla…

    Pavel

    Tento didakťák mně osobně sedl v podstatě mnohem méně než ty ostatní. Ty jsem měl nanečisto vždy za pár minut na 1, ale tento byl opravdu o něco těžší a sotva se to stíhalo. Nicméně mám i tak překvapivě cca 41 bodů (počítač se může vždycky seknout a neuznat křížek). Oproti té včerejší matematice, která naopak byla velmi lehká (47 bodů), byl tento test opravdu náročný. Pokud chceš machrovat, budiž. Ale tak to od budoucího studenta humanitního paoboru čekáme, že :)?

    Karel

    Géniové se rodí v každém století milý Péťo – blahopřejeme Ti Einsteine, Pascale, Čapku, Archiméde…či jaké máš příjmení.
    My máme během celého studia jedničky, skvěle se umísťujeme v olympiádách, mluvnických soutěžích a četbě … ale tak rychle a precizně to opravdu neumíme …
    Ještě jednou blahopřejeme, stejně jako Cermatu k otázkám z Dějepisu!
    AŤ žije polský hrdina Jan Palach – vivat hurá !!!
    Ať žije hlavně naše republika; neb konečně místo dělníků do montoven budeme ze škol chrlit projektanty, konstruktéry a další tak žádané profese a budeme se mít všichni líp … jako na „západě“ … a pravda a láska zvítězí konečně nad lží a nenávistí 🙂
    Pak bude třeba i průměrný plat bude skutečně oněch cca 30 tisíc Kč u většiny lidí a ne jen u osminy národa 🙂
    A věz, že mnoho vysokoškolsky vzdělaných lidí na ten průměrný plat zatím nedosahuje 🙂 … tak se snaž s tím něco udělat 🙂

    DRFG

    Ještě si nic nedokázal, tak tu nerozhazuj ramena, vole.

    Karel

    Géniové se rodí v každém století – blahopřeji Einsteine, Pascale, Čapku, Archiméde…či jaké máš příjmení.
    My máme během celého studia jedničky, skvěle se umísťujeme v olympiádách, mluvnických soutěžích a četbě … ale tak rychle a precizně to neumíme …
    Ještě jednou blahopřejeme !
    Ať žije republika – konečně místo dělníků do montoven budeme ze škol chrlit projektanty, konstruktéry a další tak žádané profese a budeme se mít líp…
    Pak třeba průměrný plat bude skutečně oněch cca 30 tisíc Kč u většiny a ne jen osminy národa 🙂

    Radek

    Tak ty jsi dobře vyhalděnej viď? 😀 Minulý didakťák byl o poznání lehčí a pokud ti tenhle přišel primitivní, tak je mi líto tvého nudného studentského života 🙂 .

    john

    Kontaminace, parafráze, zeugmat, normalizace

    k čemu ti to bude?

    Oliver Kulil

    Souhlas, akorát jsem měl rezervu jen 5 minut.

    Lenka

    Taky si nemyslím, že byl test těžký. Kdo tohle nenapíše, maturitu si zřejmě nezaslouží. Bohužel pro mou dceru. Strašně si stěžovala, jak to bylo hrozné, a že to určitě nedala. Nedalo mi to a test jsem si udělala, stopla jsem si hodinu a to bez jakékoliv přípravy. Schválně mě ještě kontrolovala urputně sledovala. Jsem 20 let po gymplu a test jsem udělala na 31b. Potom jsem volala babičce a ta test udělala na 26b. Takže obě dvě bychom to měly. Dělaly jsme to poctivě, do hodiny a bez jakékoliv přípravy, babička má 60let, nikdy se po škole o češtinu nezajímala a dala to. Budiž nám k dobru, že jsme to nepsaly ve stresu ve škole, ale doma. Ale fakt nic hrozného. Takže jestli se na toto měl někdo celý rok připravovat, vše ve škole určitě probírali a stejně to nenapsal, tak k tomu není co dodat. 🙁

    Pravda

    Pochybuju o tvých znalostech. .. k čemu ti je tahle chujovina. Někdo se zas vyzná ve svém oboru nebo zaměření a za to by maturu zasloužil. Jsi nepřejí cí chuj a nic víc. Zamysli se nad tim co je pro život důležitý a potom si to napis na papir a třikrát přečti. Doufám že se ti něco taky nepodaří.

Nikol

Dobrý den,

neví prosím někdo, jak je to u otevřených úloh s hulkovým velkým tiskacím písmem? Ano, vím, že je na to v zadání upozorněno – prostě jsem nepozorná. Spíše prosím o názory nebo zkušenosti, zda mi to uznají?

Děkuji

Random typek

Zajímalo by mě jak se počítají body ve 20. Je tam max. 4
Takže když mám 2 ze 4 je to kolik bodů? 2 nebo 0.

Irena S.

Opravdu těžké a opravdu většina nemá se samotnou češtinou nic společného. Rok od roku horší.

Irena S.

Opravdu náročné. Mělo by se bodování posunout!

Gf

Dobry den, chtěl bych se zeptat ,zda se za otevřené otázky odebírají body když je mám chybně napsané dekuji

    Vendy

    Neodebíraj, prostě jen ty body nedostaneš

      Milan

      Neodebírají, jen v rámci podotázek jedné otázky u otevřených odpovědí. Jakože, pokud jen tipneš čtyři slova v otevřené úloze, z nichž budou dvě dobře a dvě špatně, tak máš nula bodů údajně. Ale nikdy to nemůže jít do mínusu. U těch otevřených je lepší psát jen ty, které opravdu víš.

Ka

Jako tak težký ? Jako vážně? Kdo si CERMAT myslí, že jsme nějací geniové , Když dají na internet co by se tam mohlo objevit za směry a autory a pak tam dá sotva 4 ? a autora 1 ? tak proč jste nám to dávali vůbec k dispozici!!
A odbodné školy nemají tolik hodin češtiny jako gyml už to pochopte !!!!
A tolik otevřených otázek ? nikdy to nebylo, co zkoušíte za novoty?

    JurijJ

    Nebylo čas si lámat hlavu kdo je kdo …

    Markéta

    Ale na gymplu se to taky neprobírá 😀 prostě tam je hodně porozumění textu a to se nedá nijak naučit 😉 ale jo, byl těžký a také mi dělalo problém to stihnout.

    Anet

    já jsem z resslovky z ekonomického lycea (takže ne gympl) a zeugmu a podobný tyhle sračky jsme třeba brali, na rozdíl od gymplu 😉 nevim proč furt ty gympli vyzdvihujete jak mají být užasný…

    B

    Úplně s tebou souhlasím.. takové blbosti tam dávají. Lituji budoucí maturanty. Gymply mají opravdu více
    hodin čj než odborné školy. Co tam ještě hodlají cpát…

    L

    hranice úspěšnosti je dost nízká…a to co dali na internet, to by vás měli naučit na každém maturitním oboru…a rozhodně máte mít dostatek hodin češtiny, na gymplu jich není o extra víc

    Dodo

    Souhlas! Jsem studentem SPŠ a vychází mi rozdíl hodin(oproti gymplu) Jazyka ceskeho na cca 40h za školní rok což je cca 160h za studium. Nepočítaje Dějiny umění, nebo jaké semináře ještě mají(dobrovolné). Rozhodne nemohu dosáhnout na známku výbornou či chvalitebnou… velice rád bych dal také gymplakum základní poznatky něčeho technického.. když tady mají plnou hubu jak jsou dokonalý. Možná bychom se jim potom mohli smát i my.

    WW

    Souhlasím.. Jestli chtějí dělat takovéhle testy, tak ať zrovnoprávní všechny češtiny….

    E

    No tak holt nebude mít každý z „odborné školy“ maturitu. Ať si pro ni trochu zamaká a nebrečí. Vím i o lidech z průmyslovky, kterým to přišlo jednoduché. Maturita není automatická věc, člověk by se pro ni měl aspoň trochu urážet. A ne že se ta zadání budou dělat furt jednodušší, aby to zvládl každý blb.

    tomas

    Přesně a už vůbec né náš obor Automechanik ,dvouletá nástavba !!!!!!

    Anna

    Osobně jsem ve druhém ročníku na gymnáziu, test hotový za 35 minut a chyby pouze v tom, co jsme ještě nebrali. Studenti můžou být rádi, že pojmy jako perifráze atp. jsou vysvětleny, to mě celkem překvapilo 🙂

Jan

kdyz byla treba otazka č.9 za max. 3body a ja mam spravně 2 odpovědi dostanu 2 body? Nebo zadny? A to stejné u otázky č.14.

    Sabina

    Předpokládám, že když jsou v nabídce pod 9.(14) otázkou 3 úlohy a max. můžeme dostat 3 body, tak bude za každou správnou odpověď 1 bod.

    Anonym

    1 otázka jeden bod…

    Anonym

    Zdravím.
    Podle mého názoru fakt toho času bylo málo. Ten test nebyl tak složitý jak s minimem času. Didaktický test by měl být o znalosti českého jazyka, ne o znalosti historie. Cermat,co se týče textů sám chybuje. Jen si vzpomeňte jak jste psali slohovou práci z českého jazyka a snažili jste se dávat pozor aby jste neměli na konci řádku předložku. U dermatitida je to ve vašich slohových pracích hrubá chyba.
    Nejde o to,že je někdo na gymplu a někdo na odborné škole s maturitou. Myslím si,že všichni se schodné,že didaktické testy jsou k ničemu a školy si mají určovat maturity samy.
    Je to nesmyslné. Každý student má jiné předpoklady. Státní maturita by neměla být nucená. Něco jiného je to na VŠ.
    Moje teorie je taková,že tenhle stát potřebuje dělníky. Podívejte se na to z jiné strany. K čemu státu bude,když každý druhý občan v budoucnu bude mít před svým jménem Mgr. …
    (Ráda si přečtu argumenty či souhlasy)

whatever

Když mám v úkolu, který je za 2b správně jen 2 odpovědi místo 4, tak je to za 1 nebo 0 bodů?

spiker

A co je pravdy na tom, že CERMATU včera uniklo ilustrační zadání a několik studentů bude mít plný počet?

    Karolina

    Také by mě zajímalo..

    Šikovnej češtinář

    Na to nemuselo ani unikat zadání 😉 nebylo tam nic, co by neměli v katalogu. Ty texty sice byly delší a otevřených úloh bylo víc než v minulých letech, ale je to maturita – zkouška za 4 roky střední školy. Musí to mít nějakou úroveň.

    Pravoslav

    Ahoj, spikere, díky za dotaz. Již v této době se tato skutečnost prověřuje. Zapojeny byly složky FBI a podle dostupných zdrojů před malou chvíli zasahovala URNA v sídle Cermatu. Uvidíme. Hezký den.

Wre

Tak jsem se teď trochu uklidnila, jestli si to dobře pamatuji, tak těch 22 mám. 🙂 Ale času bych uvítala víc. 😀

David

Ještě zde chci přispět připomínkou, že všichni žáci, kteří psali didaktický test z češtiny se mnou ve třídě, měli na konci výtku, a tou byl právě rozsáhlý obsah didaktického testu, počet otevřených úloh a čas.

    Aneta

    Souhlasím, u nás ve škole taktéž.

      Martina

      naprosto souhlasím!
      Spolužačka dneska psala i ajinu a na tu od letošních maturit mají ne 90 ale 100 minut a na češtinu o rozsáhlých textech pouze 60?
      Škoda, že si CERMAT myslí, že jsme asi všichni géniové a na středních školách se učíme to co gympl!
      Díky 😀

David

Dělají si srandu ? Vždyť tento didaktický test z češtiny si ani nečuchnul k těm předchozím ani z letadla! Mohu říci, že byl velmi těžký. Jsem rozhořčen z toho, kolik lze bylo otevřených úloh! Nicméně s výsledkem nic nenadělám ale lze do této debaty aspoň přispět a přidat komentář, jež se asi bude řadit k většině studentů.

Nell

Tak se k tomu taky vyjádřím.. Opravdu nerozumím tomu, co konkrétně na tom testu bylo TAK složitého, aby se to na to minimum nedalo zvládnout. Jakým tedy způsobem by měl být didaktický test vytvořen, když si KAŽDÝ ROK mnoho maturantů stěžuje, že to nebylo „v jejich silách“ a mnoho dalšího?
Další věcí je to věčné ohánění gymplem – dle mého názoru taky úplný nesmysl. Já osobně chodím na obchodní akademii a mám tuším 47 bodů a stihla jsem to relativně v pohodě. Jde pouze o to, jakým způsobem si rozvrhnete čas a dokážete alespoň trochu uvažovat. Pokud vám navíc vyloženě dělalo problém si přečíst nějaký text vzhledem k nedostatku času, valná většina otázek se dala odpovědět i bez sáhodlouhého čtení, stačilo zapojit trochu logiky 🙂
A poslední věc – aby Cermat snížil hranici bodů kvůli lidem, kteří neumějí pracovat se základními prvky literární a gramatické znalosti a porozumění textu (ano, mluvíme o našem RODNÉM jazyce!), to se někdo, s prominutím, zbláznil úplně.
Zamyslete se trochu nad tím, jestli není chyba někde jinde než v lidech, kteří tyto testy tvoří a jestli by pro příště nebylo vhodné trochu více zauvažovat 🙂

    Alva

    A kolik vás takových ve třídě bylo???

      Unop

      U nás třeba úplně všichni.

      NN

      Nás je takových ve třídě asi 25 (zbytek má dvojku, při nejhorším trojku). Lidé kteří jsou tak hloupí (či líní), že nedosáhnou ani na těch směšných 44 %, by asi měli přestat nadávat na internetu a jít se místo toho raději učit. Blíží se ústní maturity a budou to tedy asi potřebovat.

    Tebby

    Chtěla bych tě potkat za 20 let. A zeptat se tě, jestli jsi od maturity pracovala s textem 100% by byla tvoje odpověď , že ne

      Sandra

      Nezlobte se na mě, ale s textem budete pracovat prakticky dennodenně… Pokud tedy nehodláte pobývat někde mimo společnost… Já se pak nedivím, že tolik lidí slepě sdílí vše na netu, že podepisují nevýhodné smlouvy, že naletí podvodníkům – to je vše jen o porozumění textu a o schopnosti umět číst, ne jen poznávat písmenka…

      Ondřej

      Pokud neplánuješ v příštích dvaceti a více letech pracovat s texty, tak tě lituji. Řada úloh byla založena na porozumění textu a vytáhnutí důležitých informací, nebo vyžadovala přemýšlení o jeho smyslu. To je schopnost, co potřebujete každý den, pokud máte správně číst mediální informace a hledat v nich podstatné informace, rozlišovat pravdu od lží a polopravd zabalených v manipulativní omáčce.

      vzdysevsezdatezkekdyzjetonovazkusenost

      S textem budes pracovat vzdy a vsude, pokud nechces slapat chodnik, ci kopat kanaly. Je to schopnost nezbytna pro vzdelaneho cloveka, zvlast pokud chces jit na univerzitu – tam teprve prichazi ty TEXTY.

      BeZed

      Pracuješ s textem každý den…

      Eva

      Lidi, kteří mají maturitu (nebo alespoň to tak dřív bylo myšleno) pravděpodobně půjdou na vysokou a na jakékoliv vysoké škole s pracuje s texty a mělo by to být stejně samozřejmé, jako že umí člověk základy matematiky. Aby se pak nestávalo, že doktorant neumí udělat syntézu 5ti krátkých textů z vlastního oboru. To je prostě ostuda. A bohužel se to děje. A kdo tohle nechce umět, ať to neumí, ale ať pak taky nechce maturitu a nechodí na vysokou. Každý nemusí mít diplom a maturu. Pak ta maturita nemá žádnou váhu, když ji má každý idiot co tu brečí, že je to těžké, jako by to snad bylo jeho lidské právo, tu maturitu mít….

      Tera

      Skoro ve všech přijímačkách na vysokou je práce s textem. A v životě je toho taky spousty. Různé smlouvy, zprávy od doktorů, návody…. Myslím, že odpověď by byla 100% ano.

    Kája

    Přesně. Souhlasím.

      Beáta

      Zas se tady najdou chytrolíni, kteří všechno umí,všechno znají nejlépe, jakmile má někdo názor jiný, tak je hned za hlupáka, že to bylo úplně v pohodě, jakto, že má s tím problém apod. …. za monitorem každý chytráček největší twl.. ten test byl na hlavu stavěný !!!

    Nika

    Jestli jsi nějaký knihomol a koukáš do knížek od rána do večera a do učení tak se nedivím…. Každej didakťák který jsme ve škole zkoušeli jsem měla v pohodě.. TENHLE BYL TROCHU VÍC TĚŽKÝ a u nás asi 90% lidí z mojí třídy taky tvrdí to stejné a ne jen z mé třídy 😉

    Helena

    Pěkně a výstižně napsané

    NN

    Jestli vás to zajímá, tak u nás ve třídě je takových lidí asi 30 a v době školních maturit z češtiny bývaly tyto mnohem náročnější, tak vážně nevím proč se místo nadávání na internetu nejdete raději učit.

    Míša

    Naprosto souhlasím s Nell. Určit rod a vid snad dokáže každý, gramatiku bychom měli ovládat už od základky, o otázkách, které přímo vyplývaly z textu ani nemluvím. Na těch 44% se to dalo napsat naprosto s přehledem, až s výsměchem. A kdo nedokázal ani těch ubohých 44% tak bohužel, ale rozhodně bych hranici neposouvala. Maturita není od toho, aby ji dostal každý pro nic za nic.

    Monika

    Pro Nell : Proč mám pocit, že tento příspěvek napsal někdo od CERMATU.

    Honza

    Přesně tak, naprosto primitivní test. Za 40 minut odevzdáno s prstem v nose. 44 – 45 bodů bez jakéhokoliv učení, pouze se špetkou logiky a citu.

    K

    Asi tak: Na minimum se to zvládnout dá, ale když píšeš generální testy ve škole, vypracováváš si doma další z loňských let, a pak ti na lavici přistane toto…? Nemám nějak extra problém s češtinou, na vysvědčení jsem měla 1, ale v tak krátkém čase člověk nemá ani chvilku, aby se ujistil v některých věcech, nejsem totiž soutěživý typ, ani nehraju na čas, když nemusím.
    Stihla jsem to, ale měla jsem jen 4 volné minuty do konce. Ze všech dostupných testů, které jsem zkoušela během dvou přípravných let, mi žádný nepřišel tak náročný. Jistěže „to nebylo TAK těžké“. Kdyby na to bylo o 10 minut víc, nevadilo by to. Mám většinu dobře, ze slohů a didakťáků při „cermatovském“ známkování ve škole mívám za 2, z diktátů za 1.
    Nepřipadám si jako negramot, čtu knihy i píšu básničky, opravuji spolužákům poznámky v sešitech, a přesto mi letošní test úplně vhod nepřišel.
    Možná by se měli zamyslet opravdu na tom Cermatu, zda je nutné zadávat úlohy, které zaberou hodně času a nezabývají se úplně gramatikou nebo pravopisem. Maturitu nemusí mít úplně každý, ale text ala Zdeněk Burian, ve kterém jsem se v časové tísni ztrácela i já, to jsou prostě zbytečnosti. Bylo tam minimum literatury i normální mluvnice. Za mne, jako členku rodiny plné učitelek češtiny, to byl akorát tak možná slušný „fale“ na zkažení nálady. U nás ve třídě polovina lidí nestíhala, a tak tipovala.

    maturantka

    akademie je druhej gympl, jste trochu jinde, tak nemachruj, maturita má být pro běžného zdravě uvažujícího a přemýšlejícího studenta, ne jen vstupenka na vejšku

    triglav

    Já teda nevím, ale já si dodělávam dálkovou nástavbu a můžu Vám osobně říci, že to, co jsem viděl v tomto testu, jsem v životě neviděl a už vůbec ne ve škole. Čas byl pro mne i mé spolužáky taky velmi krátký a nestihl jsem to. Je to taky o tom, jak Vás na to ve škole připraví a některým studentům se nedivím, že si stěžují. My osobně jsme o půlce z tohoto didaktického testu nikdy nic neslyšeli, jak to potom můžeme umět? Ne každá škola umí své studenty na tyto testy připravit a pak se není čemu divit, že to je pro některé žáky náročnější…

    Miya

    Tak poslouchej ty pipko ze Spermatu 🙂 tenhle didakťák neměl s literaturou vůbec nic společného a s gramatikou jen velice málo 🙂 jestli si myslíš že jo, asi jsi nikdy nečetla nic krom nápisů na obchodech, kdoví jestli umíš přečíst aspoň tohle… A ohledně té tvé obchodní akademie, nejspíš se tam neučíte, že každý člověk je jiný. Ne všem to sedne a ne všichni co si myslí že to udělali, to udělali 🙂 🙂 Čeština je rodný jazyk a mluvit snad umíme všichni. Tak si příště zase rozmysli ty, kde je chyba, protože republikou to asi nebude, když jsme Češi všichni.

    Kikuš

    Ohánění gymplem? Já sama jsem na gymnáziu, ale s časem jsem jen tak tak vyšla. Právě kvůli hledání slov v textu. A že chodíte na obchodní akademii? Vždyť máte úplně stejně hodin českého jazyka jako my gympláci! Víte, kolik hodin mají třeba na učňácích?
    Každému člověku vyhovuje něco jiného a tento test prostě většině lidí nesednul. Fakt už mne štve čtení takových komentářů typu: „Všichni jste hloupí, já to měla za 45 min, mám 90%, je to jen vaše blbost.“ Za 10 let to všem tady bude jedno, kdo to kdy měl hotové a kolik měl chyb, tak nechápu, proč to řešíte. Akorát ostatní naštvete. Vždyť si člověk potebuje někde postěžovat a za týden už to bude dobré. Baztak tu valná většina prošla.

    Mita

    Sorry, ale také chodím na gympl ale tento test byl v porovnání s minulými ročníky asi nejhorší. Taky mám zhruba 47 bodů – nemohu však tvrdit, že jsem některé odpovědi věděla zcela jistě.

    Janina

    Na minimum se to zvládnout určitě dalo, v tom s Vámi souhlasím, ale test určitě patřil k těm těžším. Jsem po maturitě na gymplu už 30 let a testy si dělám každý rok pro zábavu. A nad tímhle testem, tedy nad texty, jsem se musela opravdu zamyslet. A ve stresu se třeba někdo neumí plně soustředit a čas si taky třeba někdo špatně rozložil. U něčeho se zadrhnete a pak právě začnete zmatkovat. Tudíž chápu, že to bylo pro řadu studentů dost obtížné. Bod 20 bych nedala vůbec, ale vše ostatní jsem převážně zvládla. Nicméně v klidu, bez stresu. Také je to o citu pro češtinu a ne každý má tento dar. Vím už o 2 lidech z průmyslovky, kteří to nedali.

    bobo

    Jakým způsobem by měl být vytvořen? Hlavně tak, aby se dalo
    cca 30% využít v životě. A ne se stresovat hledáním nevím čeho v textu,když to budu v běžném životě dělat tak 0x.
    Nehledě na to že mnoho žáků je prvotřídních v tom v čem ty třeba ne.

    Marie

    Chyba je v lidech, kteří si myslí, že nás mohou škatulkovat, srovnávat a dávat nám sterné laťky. Test jsem napsala slušně, ale s jednotnými maturitami nesouhlasím. Každý jsme jiný a celý školský systém není naší individualitě přizpůsobený. Přizpůsobovat se musíme my, a to je špatně.

    tomas

    A co naše škola ? Dvouletá maturitní nástavba -odborná škola ,3 hodiny týdně Čj to se nedá dohnat za dva roky ….

    Bogart

    Vida, jeden obhájce Cermatu se objevil (-a). Kde se vzala, tu se vzala. Existuješ vůbec???
    Mimochodem, jak je možné, že na Slovensku byly maturity 16 x (slovy šestnáctkrát) levnější než v ČR (dle informací v tisku)?
    Didaktický test byl opravdu obtížný a situace kolem maturit je roky stejná a neuvěřitelná. Proč?

    PROČ???

    Lenka

    Aha?
    Bratr maturoval, delal si hodne testu z minulych let a vsechny udelal na minimalne 40 bodu. Ale jak uvidel u maturity,kolik tam bylo otazek s textem, u nekterych odpovedi take, byl v soku. Podotknu, ze bratr je dyslektik a dysgrafik. Ano mel na to vice casu, ale i tak, kdyz vi, ze ma problemy se ctenim, tak byl ve stresu. A doma nad tou cestinou sedel vazne dlouho! Nekdo hold si cte vsechno,aby tomu dobre porozumnel a spravne odpovedel a nekdo zapojuje tu vasi logiku.. Nechapu komentare vaseho typu. Kazdy clovek je jiny. Ne kazdy je v takovych situacich v klidu jako ocividne vy!.. A nemaji se ohanet gymplem? Vzdyt je to pravda, i Kdyby si student odborne skoly udelal doma nespocetne didaktaku, furt mu budou chybet ty hodiny, co maji na gymnaziu. Kdyz jsem maturovala ja, hodnoceni snizili. Uznali, ze v nekterych otazkach byly veci, ktere se proste na odborkach berou vazne okrajove, pokud vubec.!
    Ale jak jsem rekla, nekdo z odborne skoly je hold vyjimka a neni stresar..

Nathalie

Dobrý den, chci se zeptat na hodnocení u úlohy 14 když mám jen jednu odpoveď ze tří…budu mít 1 bod nebo 0? Díky za odpoveď.

Neuvěřitelné

Jsem pro snížení bodové hranice. Bylo to extrémně a zbytečně těžké. Vždy jsem měl z těchto testů za 2, ale letos budu rád za 4. CERMAT by se měl aspoň zamyslet nad tím co dělá. Snížením hranice na známku 4 by vám všichni děkovali. Nemáme jen starosti ohledně těchto totálních chujovin, proto buďte ohleduplní.

David

To už si snad dělají srandu ! Tento didaktický test z češtiny si nečichnul ke všem předchozím ani z letadla ! Velice těžké musím říci. Velký počet otevřených úloh, méně času.

Maturant 1979

Jestliže student u maturity řekne, že se to nedá stihnout, pak má pravdu. A tu maturitu si nezaslouží. Kdo neumí pracovat s textem, u maturity nemá co dělat. Proč se kdokoliv zdržoval se čtením textu? To si opravdu někdo myslí, že si přečte text a pak si bude vše pamatovat a odpovídat na otázky? Stačilo přece přečíst otázku a odpověď si najít v textu až pak!
Maturoval jsem v roce 1979. Od té doby jsem češtinu neviděl (tím myslím školní) a některé otázky jsem skoro nepochopil. No a co? Tak jsem je vypustil, přesněji odpověď odhadl, proč se s tím zdržovat? Vždyť proboha limit 44% musí udělat každý, kdo se občas ve škole aspoň na chvilku probudí. Test jsem si vyplnil za necelou hodinu. 74%. Bez přípravy, jen tak z hlavy. Mimochodem, maturoval jsem na průmyslovce. Což je nakonec jedno, stejně jsem vše zapomněl. Ale přesto to stačilo.
Proto každému, kdo si stěžuje na čas a že to bylo těžké a že on to přece umí, ale že to bylo fakt těžké: BĚŽTE MAKAT.

    Neuvěřitelné

    Mám na tebe taky svůj názor. Psát pod stresem je něco jiného. Chytráku !

      ........

      přesně všichni kdo maturovali před sto a jedním rokem tu machrujou jak to není težké, ale když holt TENKRÁT radili každýmu, no to se mluví jinak.

      Maturant1979

      Jistě. Chytrý člověk hledá řešení, hlupák výmluvy.
      Stres je jenom překážka na cestě k cíli. Za čtyři roky studia jste se nenaučili zvládat stres? A jak jste se na didaktický test vlastně připravovali? Koukal jsem se na loňský a nevidím v tom rozdíl. Všichni mají k dispozici testy za minulé roky, takže nikdo nemusel být překvapený otázkami a nedej bože ve stresu, protože každý mohl vědět, do čeho jde.
      A jak jsem si četl některé komentáře, spousta lidí si nebyla schopna ani přečíst zadání, jak testy vyplňovat. Za to také může Cermat, že?
      A neudělat 22 bodů z 50, za to stres opravdu nemůže.

    Alva

    Asi opravdu všechno zapomněls a pokud i v práci odhaduješ jako v testu,tak pak jsou to obdobné výplody

    Krásný názor. Souhlasím. Maturovala jsem dnes a naprosto v pohodě.

    Pohodový didaktak

    Ten test byl opravdu v pohodě, stejně jako všechny předchozí. Stihla jsem to akorát, i s kontrolou některých otázek. Otevřené odpovědi mám všechny správně. Kdo nedá ani těch 44 %, odmaturovat by prostě neměl.

Adéla

Neví prosím někdo když mám u 15. otázky napsané jen jedno slovo – které a se špatným pádem, jsou za to nějaké body ?

Monika

Je odpověď u 24. opravdu D? V testu jsem zaškrtla C, a z textu není jasné, že by byl jeden z postav vypravěč. Všechny postavy jsou tam jmenovány, proč by někdo jmenoval sám sebe?

Martin

Může mi prosím někdo vysvětlit jak slovo „pásem“ může být rod střední pádu druhého ?

Rob

Dnešní test byl opravdu směšný. Myslím si že úroveň testu byla opravdu někde úplně jinde, než v předešlích rocích. Předešlé testy jsem si zkoušel a úspěšnost byla dost vysoká, přičemž dnes je s jistotou nulová. Být „cermatem“, přehodnotím bodovou hranici a 60 minut k vypracování je opravdu k zamyšlení…

Gns

Nevite jak je to hodnoceny?

Maturntcz

Kdyz jsem napsal misto PÁSEM jenom PÁSMO je to chyba?

Cermat

Lol, příště to uděláme ještě těžší, protože když hodně lidí dělá opravky tak z toho máme více korunek, sorry :‘)

Hatersgonnahate

Ještě jsem měla 10 minut k dobru i po opravě. Aneb lidé z učnáků zase mají kecy. 🙂

    Albert E.

    Přesně tak, já jsem měl hotovo za 15 minut a ještě sem to po sobě 3x kontroloval všechno.
    Já nechápu co to tady je za gumy v té koment sekci.

    Bernie

    Možná to bude tím, že kdo nejde na gympl, na školu fakt nechodí kvůli češtině a taky má celé čtyři roky o jednu hodinu týdně méně. Tady se mi jen potvrzuje, že většina lidí z gymplů jsou snobové. A kdybys četl/a předchozí komenty, věděl/a bys, že i spousta lidí z ‚učňáků‘ zvládla češtinu bez problémů.

      Jirka

      Přesně, lidi co jsou aspoň na nějakym oboru, nemaj tolik hodin čj co gympl. Tak se tu nevytahujte.

      slečna B.

      Je to individuální, někomu zrovna daná problematika sedne, jinému ne. Jsem ze třídy gymnazistů, kterým test přišel těžký, ale úplně všem.

      Blue_Citizen

      O jednu hodinu méně? Takže žádnou? Protože přesně tak to u nás vypadá. Jedna hodina týdně. Víte, kolik jsme celkově za rok měli hodin češtiny? 36. Letos ani nematuruji, test jsem si zkusila „jen tak“ a mám 45 bodů. Klidně mi říkejte, že se ráda „chlubím“ a jsem snob, ale pointa je ukázat, že k tomu není potřeba pět hodin českého jazyka týdně, ale aspoň minimální znalost svého jazyka a schopnost orientovat se v textu. Z mého pohledu test svojí obtížností ani zdaleka nedosahuje svých předchůdců.

    JOŽO

    🙂 🙂 🙂
    🙂 🙂 🙂 Ten smajlík je trapnej jako tůj život po maturite, co maj asi lidi z učnáku dělat, omg zamysli se a přestan používat toho skurvenýho, zasranýho smajlíka.

    přesně. Jen si stěžovat nic jinýho.

    NEMAMSLOV

    Pokud žijeme ve stejné zemi, tak u nás má učební obor absolutoria s výučním listem a střední školy mají maturitní zkoušku.
    Zas nějakýsamozvaný gymplácký genius.

    M

    Já jsem z gymplu a upřímně jsem to stihla s kontrolou „tak akorát“.
    A ne nečetla jsem všechny ty texty..
    Jestli to někdo zvládne za 15 min a má to celé dobře, potom klobouk dolů, já bych to nestihla ani zaškrtat..
    (mám 92%)

      Janina

      Já jsem po maturitě 30 let, test jsem si udělala pro zábavu, jako každý rok. Zvládla jsem ho celkem v pohodě, ale byl těžší než testy z minulých let. Bod 20 jsem teda nedala vůbec :). Zvládnout to za 15 minut a správně, no to je pisatel opravdu Albert Einstein.

    Čau

    Nějaká namyslena pipina z gymplu se vyjádřila. Jsem z ucnaku čeština na pohodu celkem. Ne vsak pro všechny spolužáky. Ale bohužel dotace hodin máme menší než ty vaše slavné gymply které jsou povětšinou úplně k hovnu a az budeš třeba potřebovat něco opravit či udělat oni se ti ty lidé z ucnaku budou hodit co ?

    FrauleinFreimann

    LOL. Ano. Lidé z UČŇÁKŮ. Protože ti bývají maturanty nejčastěji. Ta tvá skvělá čeština je zřejmě na úkor ostatních mozkových funkcí.

    Blažej

    Ahoj lidi. Musím se Vám všem komentujícím vysmát. Vy jste to psali tak dlouho? 10 minut k dobru? Já osobně první polovinu času přemýšlel nad tím, co si dám večer k jídlu. Další polovinu z poloviny času jsem myslel na svoji „ex“, co že si to zase nabrnkla za exota. Zbytek času jsem věnoval testu. Všehovšudy 1 chyba. Jsem nespokojen – v září opravím.

Martin

fakt těžký, mohlo byt aspoň víc času.. nevite co otazka 14.2 ? nemohlo by tam byt PODNEBÍ ? rod středni a 2. pad taky odpovídá

Cermat

Bylo to easy vy noobové.

Rado

To si dělají srandu ne? Ten test byl naprosto brutální a absolutně nesrovnatelný s testy minulými.

Dělal sem si hromadu živých testů z předešlých maturit a vždy jsem měl alespoň kolem 90%.

Myslel sem si, že to bude sranda a když jsem odcházel tak sem ani nevěděl jestli jsem to udělal nebo ne.

Teďka sem to očekoval a jestli paměť slouží tak budu mít kolem 29 bodů, cože je čtyřka s odřenýma ušima.

A ten časovej limit byl snad blbý vtip. 60 minut na tenhle test? Když učitelka hlásila odložení per tak mi ještě pořád chyběla jedna otázka a to sem ty zbylé musel jen tak rychle proletět, protože pečlivě je projet? No to ani prd… a doufat v dostatek času abych si mohl některé otázky po sobě alespoň trochu překontrolovat a mrknout se jestli mám všechno vyplněné atd..? Hhahaha ANI H***O.

Doufám že ty dotyčné, kteří tenhle test splácali na místě vyhodí a objedou jim klíčem auta.

Anonym

Souhlasím s výše uvedenými komentáři, byl to opravdu těžký test jak po časové tak i po náročné stránce. Nemyslím si, že tyhle znalosti berou všechny školy stejně (např. s odborným zaměřením).
Když už, tak bych snížila hranici úspěšnosti. Rok od roku je to těžší, jsme snad nějací pokusní králíci CERMATU?

M.

Když mám například u otázky číslo 20.
3 správně a 1 špatně.. a maximum je 4 body.. tak co chyba, to bod dolů? nebo ?

potřebuju akutně vědět, mam tim pádem přesně 22 bodů

Peko

Časově opravdu náročný..

Tereza

Dostanu alespon 1 bod u otazky c.18,kdyz jsem prohodila 2pismena? Mam tedy jen 3 dobre(E,D,B,C,A – misto E,D,B,A,C). A kdyz mam u otazky c.19 1 chybu,dostanu 1bod?☺ dekuji

pikaču

…..no jo, ale výchozí text k úlohám 1-7 část (2) byl přece ve skutečnosti úplně jiný, všimnul si toho někdo ?

Nováková

Když mám u úlohy 3 dvě chyby dobře a jednu špatně, bude mi stržen bod?

Jan

Jsem jiz 3 roky na vysoke skole, o ceskem jazyce, natoz pak literature, jsem od stredni neslysel. Dneska jsem si skutecne jen ze zabavy tento test vyzkousel. Za dobu 47minut jsem ho mel cely vyplneny, celkova uspenost pak 60%. Nerikam, ze to je uctyhodna hodnota, avsak na splneni maturity to staci. Tudiz vy, kteri tu nadavate na system apod, zkuste se zamyslet, zda neni chyba nekde jinde.
Preji hezky den a drzim palce vsem maturantum ;).

    Pepa

    Kdyby to psali vsichni maturanti ze zabavy, bez stresu a v pohodli domova, tak by to taky napsali nejspis lip 😉 na vysoky jsem taky a ten stres ve zkouskovym je proste znat, predevsim ve 13. tydnu, ktery je za tyden…

    David

    Asi jak kdybych se chlubil úspěšnosti v přijímacím řízení na SŠ.

    Adam

    No to je možné, když jste si ho vyplňoval v pohodlí domova a bez nervů. Vám o nic nešlo.

    David

    Jsem 2 roky na vysoké škole. O češtině jsem neslyšel přibližně jako vy. U maturity jsem didaktický test zvládl na výborných 95%. Dnes jsem si tento test vyplňoval jako každý jiný rok. Skutečně mi vyšel na dostatečných 29 bodů, z nichž jsem poslední 2 úlohy musel tipovat. Jedná se tedy o čtyřku s odřenýma ušima. I na premianta je to dle mého názoru ubohé číslo. Jen jsem chtěl vysvětlit kolegovi, jaké jsou zde rozdíly mezi tehdejšími a současnými didaktickými testy. Přeji hezký den a hodně zdaru.

      Jan

      Dekuji za tvuj prispevek. Na druhou stranu je pravda, ze ja u maturity mel 85%. Coz je o poznani vice nez dnes. Mozna ta uroven je tezsi, mozna uz jsme proste vysli ze cviku. Stojim si ale za tim, ze ten test zvladnutelny je.
      Mej se hezky a at se ti dari na VS!:)

    Jan Dvořák

    Já maturoval minulý rok a v didaktickém testu z ČJL jsem měl přes 90%. Tento test jsem si udělal jen pro zábavu taky a dostal se na 64%, což tedy stačí.

    Byl těžší, než minulé testy, ale zvládnout se to normálně dá.

    Gabriel

    Jane, díky. Opět si nám potvrdil úroveň vysokých škol. Méně lidí jako ty, prosím.

janajana

Nejhorší test ze všech,nedalo se to stihnout a otázky příliš těžké,pokud chcete omezit příliv maturantů,raději udělejte těžkou češtinu 4 roky na SŠ než v pohodě češtinu a pak nedát maturitu kvůli týhle vaši šílenosti,vyplnte si to sami

    Jana

    Ahoj dotazovatelko (spíš oznamovatelko). Nedivím se, že máš nervy na pochodu z testu, vzhledem k tvé vyjadřovací schopnosti. Doporučuji na sobě zapracovat, vlož do toho něco podobného, co kdysi pravil slavný W. Kostelhill – „krev, pot a dřinu“.

Meri

Může mi někdo vysvětlit, proč má být v otázce 31 odpověď A??
V textu je psáno, že přednost má žena, starší osoba a nadřízený.
Porovnám tedy tři osoby.
Učitelka (je žena) X Ředitel (je starší, nadřízený) -> ředitel má 2 věci, učitelka jen jednu, tedy by měl mít přednost.
Učitelka X Zástupce – úplně stejná situace.
Zástupce (ja starší) X Ředitel (je nadřízený) -> je to 1:1, takže není jasné, kdo z nich by měl mít přednost.

Tvoje stará

Zajímalo by mě, který zkrachovalec tohle vymýšlel…
měl by si to napsat a s ním všichni ministři a poslanci, zajímalo by mě jak by si vedli. A místo „vidu“ by se školství mělo více zabývat tím, aby se děti lépe vyjadřovaly a nepsaly jednu hrubku za druhou.

Jan

Za 60 minut si stihnout všechno pořádně přečíst a rozhodnout se a nakonec si odpovědi zkontrolovat? Jste se zbláznili? Zkuste zapojit mozky cunti z Cermatu.

    Pyroman

    Zajímavé, kamarád odešel po 41 minutách a má 45 bodů. Všichni na naší škole test stihli. Myslím, že mozek by měl zapojit někdo jiný….

      Souhlasím. Dalo se to stihnout. Mam 44 bodu.

        Jááá158

        Tohle je úplně absurdní.. Nevím na jaké jste škole, ale na škole, kde jsme já jsme tyto věci nebrali.. Ok.. ti co to probírali to asi věděli a tudíž to zvládli, ale ne všechny školy mají stejnou úroveň českého jazyka.. tak by se podle toho měl zařídit i CERMAT.. Protože v naší škole si skoro nikdo nevrzl 😉

Kateřina

Uznají mi, když jsem napsala u třetí otázky: přáteli, podle mě, ztotožňovali? Nevím, jestli nebudou brát to „podle“ jako chybu. 🙁

Karolína

Všichni si jen stěžujete. Že to bylo těžké a málo času. Dalo se to stihnout úplně v klidu nechápu co vám furt vadí. A nebylo to vůbec tezke pokud nejstě úplní dementi tak to musíte dát. Děs tohle…

Markéta

Také jsem pro snížení hranice tohoto testu. Minimálně 1 – 3 body. V testu bylo opravdu hodně textu, který měl málo kdo šanci stihnout přečíst. Když už tento názor sdílí i učitelé na školách a to je co říct.

Lucie

Muzu se zeptat jestli se za spatne odpovedi a nezodpozene otazky ztrhavaji body?

Gymplak

Toto už je vrchol, opravdu! Kdybychom si nemohli radit, tak to není v silách ani gymplaka, natož studenta z odborné školy. 60 min je hodně krátký čas, než přečtěte text máte spoustu ztraceného času. Jen díky kamarádce jsem to nějak dala, jedním slovem katastrofa.
Ajina oproti tomu šla levou zadní, zbylo mi dokonce 20 min a všechny úlohy jsem už měla vyřešené.
Cermat by se měl už opravdu zamyslet nad těmito nelidskymi testy!

    SPŠCH

    coz takhle cist nejdriv otazku a pak uz jen cist dulezite info? 😀 jako negymplacka jsem to zvladla a este sem odevzdavala driv 😀 to ze si neumis rozvrhnout cas je tvuj problem 😀 ne cermatu

    Petra

    A označení ‚gymplák‘ tě má, prosím tě, chránit před čím? Stejně tak, jako jsou na odborných školách lidé, kteří vynikají a dali to levou zadní, tak jsou i na gymplu tací, pro které to byl nadlidský úkol. Za mě, pokud člověk má trošku načteno, což by 1. člověk z gymplu měl 😉 a zadruhé se vždy nemusel číst celý text do detailu od začátku do konce, a není úplný idiot, který se 4 roky flákal, 44% se pak dalo nahnat levou zadní.

Nikol

Ten test sice nebyl tak primitivní jako všechny předchozí, ale nebylo to nic nemožného. Možná by lidi mohli přestat říkat, že se na to nedá naučit a podívat se aspoň na požadavky a přečíst si je. Stila jsem to normálně a mám 46 bodů.

zeugma for life

Raději přiřazování autorů k dílům než ta vy–baná 20tka….. ale děkujem, že jste to krásně vydefinovali – to se musí uznat!

Lucie

Muzu se zeptat, jestli se za spatne odpovedi/nezodpovezeni otazky odecitaji body?

deniel

Test byl těžký, těžší než obvykle, bylo by fér minimálně to, že by se nestrhávaly body za špatné odpovědi, ale přihlíželo by se jen k těm dobrým. Jak je to s hůlkovým písmem? Odpovědi zapsané všechny velkým hůlkovým písmem jsou chybně, když se nerozlišují malá a velká písmena?

Andrea

Test mi přišel svou obtížností úměrný, co byl ale problém? Rozhodně čas. Stihnout se to dalo (jsem zářným příkladem), ale kontrola už pak proběhla jen zběžně. Poslední dvě úlohy jsem nepřekontrolovala, naštěstí vždy raději pomaleji pracuji a vše vybírám správně a pečlivě hned napoprvé.
Jsem studentka osmiletého gymnázia, tudíž nemohu soudit úroveň pro odborné střední školy.

petra

ahoj zajímá mě úloha 20 jak se hodnotí ten příběh za 3 body bud mate vše dobře a nebo 0 bodů?

Kristýna

To nemyslíte vážně tydle komentáře. Pokud člověk ty 4 roky na střední škole něco dělal, tak to prostě napíše. Hranice úspěšnosti je 44%, kde to jsme?! Ano, ten čas je hrozný, ale přece na 44%? Rodný jazyk? Jako vážně? Nemám slov. Pokud lidé nezvládají maturitu, tak si ji asi nezasloužili. Znám hodně přistěhovalců, kteří přijali občanství a dodělali si tu maturitu, sice ne na jedničku nebo dvojku, ale udělali ji! A Češi tady brečí, aby Cermat posunul hranici! Fakt potlesk!

Sebastian

Odevzdáno po 40 minutách, tři chyby. Příště by mohli dát víc literární historie.

Eva

Dobrý den,
problém byl čas, není to o tom, že nečtu knihy. Jsem dospělá a načteno mám dostatek. Jsem studentkou dálkového studia odborné školy a nepatřila jsem nikdy k horším žákům, naopak. Dva texty jsem už nedočetla, u některých otázek jsem se musela zamyslet a to mě zdrželo. Těžké to nebylo, ale šibeniční čas. Nevím proč mají mít studenti z gymnázia a studenti odborných škol stejnou maturitu. Nikoho z odborný školy by nenapadlo se srovnávat se studentem gymnázia. To by pak mohli všichni studovat gymply a kdo se bude starat o nemocné, kdo bude péct housky, kdo bude vařit v závodních jídelnách, kdo bude opravovat auta, kdo bude opravovat klimatizace,……Pokud mají stejnou úrověň studenti z gymnazia a studenti z odborných škol, kdo je pak nadanější student? Studenti z odborných škol zvládnou stejně náročnou maturitu z čj, aj nebo nj, matiky plus odborné předměty a praxi?? Všichni dávno vědí, že u studenta gymnázia se předpokládá další studium na VŠ , tudíž trošku jiná úroveň vzdělání. Neměl by se někdo konečně nad systémem státních maturit zamyslet. Ano, gymnazisté to dávají s prstem v puse, odborné školy povyhází spoutu studentů, kteří by něšli na vysokou, ale výborně by se třeba starali o nemocné lidi……..Dnešní didaktický test myslím zarmoutil dost studentů, kteří nesjou sice tak nadaní, mají spoustu vydřeno a ani by o maturitu nestáli, jen by chtěli dělat povolání, které je baví a bohužel maturitu k tomu musí mít.

    Jana

    Ano, ano! Souhlasim. Proc ma mit kazdy stejne tezkou maturitu? Jak z gymplu jdou na vysoke … ale z vyucnaku dal nechteji? Mela by byt lehka a tezka. Kdo chce pak po vyucnim listu pokracovat dal, at ma klidne tezkou. Ale kdo se chce venovat sve profesi a chce jen maturitu, nechte ho delat tu lehci. Stejne vsem je blbost a mnoho lidi je kvuli tomu zbytecne bez maturit 🙁

    Gizela

    Milá Evo, již v této době je úroveň školství ČR v háji (čti hajzlu). Dovedete si představit situaci, kdy by se laťka ještě snížila. Já ne.

EN

Zajímalo by mě zda se dá na někoho obrátit a zda jsou oni schopni neco udělat s bodováním, jelikož v tom čase se to stihnout nedá. Ten kdo měl poslední šanci na to složit zkoušku a tohle mu to celé podělá moc nadšený není….

    Josef

    ano, já měl poslední šanci. Učil jsem se na to pečlivě. Podle jejich předlohy jsem se naučil všechny autory a ke každému jedno či více děl. Jsem student strojírenské školy. Všechno jsem splnil, jen mi dělá problémy didaktický test z češtiny. Chybí mi jeden bod, jsem z toho dost špatný.

Diana

Tak tohle bylo hrozné..nejtěžší didaktický test snad ze všech, samé dlouhé texty a k tomu úkoly typu najdi v textu zájmeno nebo najdi v textu podstatné jméno rodu středního ve druhém pádě, najdi v textu přímou řeč…
Nadlidský úkol to stihnout a ještě zkontrolovat.

kristýna

Opravdu náročný test, chybí mi 1 bod. Mohli by se slitovat a posunout trochu hranici.

Jan

za 60 minut to nemá normální průměrný student češtiny šanci dát, a když tak s mnoha chybami, protože si to v tom čase po sobě ani nepřečte a nezkontroluje, natož aby o tom mohl chvilku přemýšlet … ten test zase dával dohromady nějaký nablblý pražský bohemista z Cermatu a potřeboval by nakopat „píp“, aby se vrátil nohama na zem

E

nechcete snížit minimum bodů z 22 aspoň na 12 bodů? Já že to nebylo lehké a taky kvůli tomu času.

Gabriela

Tak to vidím v září. Achjo… Více času by neuškodilo.

Isabel

Letos jsem sice nematurovala. Maturitu mám dávno za sebou, ale musím uznat, že letošní test byl velmi náročný. Lituji letošní maturanty. Opravdu si myslím, že by cermat měl trochu zvážit hodnocení a stupnici snížit.

Stella

O otázky 9 mám jedno špatně, dostanu za to 2 body? A u otázky 14.3 mám správně jenom rod, dostanu za to aspoň půl bodu? Děkuji.

Richard

Zdravím,
Nechápu proč je otázka 4.2 branná jako NE….
To že v té době nebyla přímo na škole přece neznamená, že jí nestudovala ne?

Dodis

Težkej přepal… achjooo!

Tereza

Dobrý den u ulohy číslo 9 mám jednu chybu jak je to prosím bodováno? Mám 2 body nebo pouze 1?

Filip

Musím souhlasit že test byl velice náročný ale spíše po stránce časové . Mohl by mi někdo z vás objasnit proč je ve 13.4 úloze NE? S více lidmi jsem se shodoval že by tam mělo být ANO.

    David

    Také jsem dal ano, chce si to tu větu pořádně přečíst:
    „Důsledkem zvýšení hladiny světového oceánu a zmenšení rozlohy pevninských ledovců bylo výrazné oteplení v období mississipu.“

    Důsledkem zvýšení hladiny nebylo oteplení, ale důsledkem oteplení bylo zvýšení hladiny.

      Richard

      čtu pořád dokola a stejně bych tam dal opět ANO.Nevidím důvod tam dát ne.A pokud tam nějaký skrytý důvod je v tom případě se omlouvám ale předpokládám že test z češtiny bude testem z češtiny a ne slovíčkařením.

        LadyM

        tahle věta byla hodně o tom, jest,i člověk umí pořádně číst.
        v dusledku rozusteni ledovce a zvyseni hladiny rek se preci mississip neoteplil… bylo to naopka-nejdriv se oteplilo a az pak se zvedla gladina atp.

    Cornell

    „Důsledkem zvýšení hladiny světového oceánu a zmenšení rozlohy pevninských ledovců bylo výrazné oteplení v období mississipu.“

    – Zvýšení hladiny oceánu a zmenšení rozlohy byly způsobené teplým podnebím. Nikoliv naopak.

    tyna

    Taky se mi to nezdá. Řekla bych že, v úloze 13.4 má být ANO!

    Štěpán

    Je to obráceně. V textu se píše, že ono oteplení mělo za následek zvýšení hladiny oceánu a zmenšení ledovců.

    Václav

    13.4 Důsledkem zvýšení hladiny světového oceánu a zmenšení rozlohy pevninských ledovců bylo výrazné oteplení v období mississipu.

    Kdyby tato věta byla správně, znamenalo by to, že zvýšení hladiny světového oceánu a zmenšení rozlohy pevninských ledovců může za to, že v období mississipu bylo výrazné oteplení. Je tomu právě naopak. Výrazné oteplení v období mississipu může za zvýšení hladiny světového oceánu a zmenšení rozlohy pevninských ledovců.

      Ondřej

      Ano, to máte pravdu, také jsem dal ne. Ale myslím, že by se zde ano obhájit dalo. Tím, že roztají ledovce se zmenší plocha ledu, který odráží elektomagnetické záření zpět do vesmíru. Tím může dojít k druhotnému oteplování.

    Kuba

    Důsledkem vysoké teploty bylo zvýšení hladiny, ne naopak.

Agent

Mohli by posunout hranici bodování

Typek

Nejtezsi, co jsme kdy delali, nastesti 29 bodu… bez uceni ale

    Josefa

    Tak to se styď. Jsem pár let ze školy a mám stejně bodů jako ty. Bez půl roční přípravy ve škole!

      Tereza

      Na většinu věci z toho jsme se nepřipravovali. Tohle není zkouška vědomosti ze školy

      V.

      Ne každý si potřebuje dokazovat že neco umí, stydět se nema za co! Udělal….udělal…to je to co rozhoduje! Ne jestli ma 1 nebo 3,4!

      Mm

      Na tohle nás teda moc nepřipravovali.. A jestli nejste blbá, tak jste to prostě dala, no.. potlesk :-DDD

      Alikemal

      Nikoho to nezajímá josefo 🙂

      Denisa

      stydět za co? Většina úloh z didaktického testu jsou spíše věci co nás ve škole „neučí“, nehledě na to že příprava školy stojí za velký nechci říct co, abych já se připravovala ve škole k maturitě musela bych si za to ještě platit tak kde to jsme ve státní škole si platit přípravu k maturitě kde nám jen rozdají papíry a naučte se a víme furt samý kulový protože nám to nevysvětlí, a já sama se přikláním k názoru že je málo času a i když si někdo tady tvrdí jste Češi je to náš jazyk ale i přesto mě samotný dělalo problém stíhat v časovým intervalu kdy jsme se musela někdy i vracet k úloze abych jí správně pochopila a neudělala chybu

    Lukáš Tuma

    já mám 30 bodů…tak snad…

VS

mohla být odpověď otázky 14.3: trpný, dokonavý ?

Terka

Jak je to s bodováním otevřených úloh? Když mám třeba to 14.2 dobře a ten zbytek ne, maximum jsou tři body, dostanu alespoň jeden bod za to 14.2?

Monika

Ahoj maturanti, dnešní didaktický test byl opravdu těžký. Myslím že v září znovu.

Dominika

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je bodována třeba 10 otázka? Mám 3 správné odpovědi ze 4. Děkuji za odpověď

Lenka

Když jsem u 14.1 napsala jen které a ostatní nemám. Tak je aspoň půl bodu ?:\ A u 21.1 jsem napsala nepřiměřeného obžerství, tak je to jako 1 bod?

    NN

    Půlbody Cermat neuděluje a v zadání jasně chtěli jenom podstatné jméno.

    NN

    Vše jsem s klidem stihl na 45 bodů (nespokojenost). Test nevyžadoval žádné znalosti, které bychom museli získat mimo střední školu. Ty o trochu složitější pojmy (které by měl stejně každý maturant znát) byly navíc vysvětleny. Takže ti co nedokáží získat ani polovinu (!!!) bodů, nejsou oběti nedostatku času (i kdyby tři otázky nestihli), ale jsou to nevzdělanci a ignoranti. (A mimochodem také „bez učení“ :-D)

      Lenka

      Tohle není odpověď na mojí otázku. Je mi jedno, jak jste nebo nejste nespokojený 🙂

      Denisa

      „good job“ nespokojenost s 45 body? a nedostatek času byl, já sama měla problém to stihnout když učitelka řekla 15 min dokonce byla jsem teprve u 20 otázky a ten kdo tu machruje nemá na co machrovat jediný ignorant jsi tu ty, všichni ať už to dají nebo ne mají u mě velký potlesk a respekt a hlavně to že se vůbec k maturitě dostali a jak se říká „Hvězdy září v září“

    Ondra

    U otevřených otázek by měl být bod za každou podotázku, tj. jeden bod.

Jirka

Ano bylo to opravdu těžké ve srovnání s předchozími ročníky. 🙁

Alva

Kterej …tohle vymýšlí a mastí si na tom kapsu.Doufám,že za opakové testy už nic Cermat nedostane. Maturovala jsem zhruba před 45lety na gymplu 4xza 1,ale autora tohoto bych s chutí propleskla .Vůbec, nechala bych tyto testy udělat všechny učitele a především paní ministryni,nejlépe ve zkráceném čase.

    Alena

    Nechápu, proč by to měli dělat učitelé češtiny? Co ti s tím mají společného? Mimochodem jsem učitelka, trvalo mi to 15 minut. Uspokojilo vás to?

    Anonym

    Ne že by to bylo něco extra úžasného, ale nevidím důvod se kvůli tomu tak vztekat. Ten test byl přiměřeně obtížný a osobně mi po pečlivém vypracování a zkontrolování zbylo pět minut volného času.

    Markéta

    Maturovala jsem před 11 lety, test jsem (jako učitel) udělala bez chyby za půl hodiny.
    I tak souhlasím, že byl dost obtížný pro studenty, zejména v souvislosti s nervozitou a strachem.
    A teď konkrétněji za Vás (tj. nestudentku): co přesně Vám v tom testu nesedělo?

Dominka

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jaké je bodování když třeba u 10 otázky mám 3/4 odpovědí správně. Děkuji

Lukáš

Co jsem si napočetl bodíky z úloh,které si tak orientačně pamatuju, tak mám minimálně 30 bodů. takže celkem spokojenost 🙂

Mm

Zdá se mi, že výsledek 15. otázky může být klidně i B.. Je to v zadání dost nejednoznačné, dá se to vyložit i takhle…

    Petr

    Taky jsem měl B… významově je to hodně podobné.

      David

      Spíše ano se blíží k odpovědi ano.
      Rozhodující slova jsou, že v principu je to správné, ale dozvěděli se i něco více.
      Takže poznatkům odpovídají, kdyby neodpovídali, tak by se museli dozvědět něco, co ty principy vyvrací.

        Mm

        Na my jsme se dozvěděli, že sice to je v principu správně, ale za ta desetiletí výzkumu už je věda trochu jinde.. Každej si to i v podstatě může vyložit po
        a svým,, může to být klidně A a ale i klidně B.. Tahle otázka je zralá na nahlášení u komise, nechápu jak si můžou dovolit tam dát takovou dorostou nejednoznačnost a ještě v odpovědích používat slova jako “ spíš“ za účelem co nejvíce zmást studenta.. Vzhledem k tomu, že mi tyhle úlohy nikdy nedělaly problém, jsem dost překvapena, že správně má být B..

      Patricie

      Taky jsem zvolila možnost B 🙂

      Iva

      to teda není…když řeknu: spíš přijdu x spíš nepřijdu, tak je ten rozdíl viditelný

    Katuš

    Taky mám B.. v textu je sice „v principu správné“, ale už není řečeno, jestli je zbytek správně nebo špatně..

    JanD

    Jo přesně, mám to přesně na hraně mezi 4-5 a tenhle bod by se mi hodil neboť jsem označil B a vsichni tvrdili ze by to tak melo byt spravne.

Vendula

Chci se zeptat, zda se odecitaji body u otázky 3. Když napíšu slovo, které je správně

Lenka

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak se počítají body z úloh ANO, NE – za dvě správné odpovědi je 0 bodů?

Děkuji

    Lenka

    Ještě jsem se chtěla zeptat jak se hodnotí úloha číslo 8.
    Měla jsem E,B,A,C,D – správně řešení je E,D,B,A,C – tudíž nebudu mít žádný bod ?

    Děkuji

        Tereza

        Ano, u 18 se nedává žádný bod, pokud není vše dobře, aspoň podle toho, co jsem pochytila z ostatních DT. 🙂

        Elynx

        Napíšu to tu tak, jak nám to řekla učitelka čestiny.

        U úlohy s ANO/NE musí být tři správné odpovědi pro jeden bod. Takže ano, nezískáváte žádný bod za dvě správně zodpovězené.

        A k úloze č. 18, nepamatuji si co to bylo, ale vzhledem k písmenům předpokládám, že textová návaznost. Ta bohužel musí být seřazena bez chyby, jinak žádný bod.

        M

        Taky by me to zajimalo, mam to podobne – E,D,C,B,A

      Pavel

      Nevím jestli je stejný systém, jako minule, ale u otázek ANO/NE, se obvykle za 1 špatnou odpověď strhává bod, za dvě špatné už je nula.
      Co se týče seřazení textů, tak tam je to buď naprosto správně, nebo špatně. Takže 3 nebo 1 bod.
      A abych to nemusel psát pokaždé zvlášť, tak to napíšu tady. Body se za žádných okolností neodečítají. To malé varování u třetí úlohy tedy nemá žádný význam. Pokud by se body odečítaly, muselo by to být jasně napsáno, ne jenom naznačeno.
      Co se týče otázek s podotázkami (např. 9 a 14), tak tam se za každou správně zodpovězenou otázku uděluje jeden bod. Výjimka jsou otázky na ANO/NE.
      To by mělo být asi vše. Ještě jednou raději poznamenám, že nevím jestli je ten systém stejný. Jsem maturant, stejně jako vy.

Narcis

Může u té trojky být i tvar „mne“?

Anonym

Myslim si, ze tento test byl dosti tezky a dosti narocny vejit se do tak kratkeho casu, jsem zklamana. Zajimalo by me, kdo to vymyslel a zda myslel na to, jestli se to da vubec stihnout!!!!

Jarda

Čas šileně omezený

troubelín

Při třech správných odpovědí se dává 1b? v těch otázkách na ano/ne?
V té 3 je automaticky 0 při jedné špatné odpovědi?

Jitka

Zajímalo by mě když například u 14.1 mám napsané zajmeno „které “ ale nemám tak pár, jestli je to alespoň za půl bodu.

Michaela

Myslím si, že to cermat přehnal. Nedalo se to stihnout. A to čtu celkem rychle. Propadák. Špatné volené otázky. Zlatý Ezop nebo Jidáš.

NIKOL

Tohle bylo pěkně těžké a hlavně dlouhé články a málo času…

    Jana

    Mohli by zmirnit bodovani uspesnosti. Taky kdyz je ano/ne, ze za 2 spravne odpovedi jsme nedostali ani 1b? Je myslim taky hnus 🙁
    Tohle hodne lidi projelo hlavne kvuli casu 🙁

Petr

Zdravím, pár otázek, jak se hodnotí odpovědi ANO/NE?
4 správně …. 2 body
3 správně …. 1 bod
2 správně ….. 1 bod
1, 0 …… 0 bodů?

Když bylo to seřazování textu, stačilo mít dvě věty prohozené a je to automaticky 0 bodů, nebo se za to jen ty body strhávají?

Děkuji za odpověď.

Michaela

Co vam delalo nejvetsi problem v DT?

Zuzana Bořecká

Jak je to prosim bodově hodnocené?Všechny body myslím?
Kolik je maximum bodu a minimum na to abych to udělala?
Děkuji Bořecká

Gabriel

Povedená písemnost 🙂

katarina

Jsem velice zklamaná, musím souhlasit s předchozím komentářem. Bylo to velice těžké a navíc za příliš krátký časový úsek. Nedalo se to stihnout natož zkontrolovat

Michaela

Tak to byl nejtezsi test ze vsech.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *